Terug naar overzicht

Starten en volhouden

Tip 1: Begin met kleine veranderingen, eens deze veranderingen lukken, kan je overgang naar grote aanpassingen. Zo blijf je gemotiveerd en hou je het langer vol.

Tip 2: Deel je goede voornemens met je naasten en geef hun de opdracht om je te helpen herinneren aan je doelen. Bijvoorbeeld, ik wil 3 keer in de week stevig gaan wandelen en elke dag minstens 200g groenten eten. Wanneer je naasten op de hoogte zijn, ga je de sociale druk verhogen en een hogere nood voelen om je doelen te behalen. Het kan je helpen als het even moeilijker gaat.

Tip 3: Koppel je voornemen aan positieve dingen, leg jezelf niet te veel restricties op. Verander 'ik mag niet snoepen in', 'ik ga gezond en bewust snoepen', zie je voornemens als een kans en niet als een restrictie. Door een gezond tussendoortje ga je jezelf fitter voelen in tegenstelling tot een zak chips eten of een doos koeken.

Tip 4: Herinner jezelf, hang een briefje op je koelkast of prikbord, zet meldingen in je telefoon,

Meld je aan om verder te lezen

Aanmelden
Nog geen account? Registreren
Starten en volhouden
Betaalmogelijkheden
creditcard bancontact kbc belfius inghomepay Apple Pay
© 2021 by Lignavita
Crafted by Wisemen