Paastip: maak een heerlijke lenteboeketje

De Belgische asperges zijn er vroeg bij, dat betekent extra lang genieten tot eind juni. Hmmm!

Asperges zijn niet enkel lekker, maar ze bevatten ook zéér nuttige voedingswaarden. Ze bestaan uit 92% water waardoor ze weinig calorieën bevatten, dat is mooi meegenomen als je toevallig wat gewicht wil verliezen ;-). Het is een bron van mineralen zoals kalium, calcium, magnesium, ijzer, mangaan, zink en fluor. Deze mineralen zijn essentieel voor een gezond lichaam. Bovendien zijn asperges één van de weinige groenten die rijk zijn aan vitamine E. Deze vitamine bevordert de oplossing van de vetcellen en houdt je spierweefsel mee in stand. Dit witte goud staat bijkomend ook bekend als een anti-oxidant. En ohja! Vergeet zeker de topjes van de asperges niet mee op te smullen want deze zitten boordevol vitamine B en deze vitamine is heel belangrijk voor de energievoorziening in je lichaam. 

Probeer dit heerlijk slank & eiwitrijk recept:

Ingrediënten
(voor 2 personen) 

1 zakje Lignavita omelet fijne kruiden
100 gr asperges
100 gr gekookte ham (of gerookte zalm) 
1 soeplepel bourgondische dressing of kempische kruidendressing naar keuze (Smaakgeheimen)
vers gehakte peterselie 

Bereidingswijze: 

Kook de asperges in een pan met water een beetje zout (indien je de asperges kan stomen, geef dit zeker de voorkeur, zo blijven de vitaminen en de smaak beter behouden). Na het afgieten de asperges droog deppen met keukenrol. Meng de asperges met dressing(1 soeplepel). Maak twee bundeltjes van de asperges en wikkel ze in de zalm (of ham). Meng het zakje omeletpoeder met 80-100 ml koud water, goed schudden. Bak de omelet in een anti-kleefpan en roer regelmatig (roerei). Kruid naar smaak met peper en zout en snij in kleine stukjes. Serveer de aspergebundels op een bord en dresseer de omelet over de asperges. Werk af met wat vers gehakte peterselie.

Bronnen:

https://holistik.nl/asperges-g...

https://marieclaire.be/nl/groe...